Tarihçe

Her şey, 1891'de Södertälje'de demiryolu vagonu üretimi için bir fabrika kurulmasıyla başladı. Şirketin ismi kısaca Vabis olarak bilinen Vagnfabriksaktiebolaget i Södertälje ("Södertälje'deki Vagon Fabrikası Ltd'nin İsveççesi) idi. Kısa süre sonra şirket aynı zamanda otomobiller ve kamyonlar geliştirip üretmeye de başladı.

1900'de bisiklet üretmek amacıyla İsveç'in en güneydeki bölgesi olan Skåne'nin en büyük şehri Malmö'de Maskinfabriksaktiebolaget Scania ("Skåne'deki Makine Fabrikası Ltd." anlamında İsveççe ve Latincenin bir karışımı) kuruldu. Kısa süre sonra Scania otomobil ve kamyon üretmeye de başladı.

1902'de ilk kamyon üretildi. 1911'de Avrupa genelinden artan rekabeti karşılamak için Scania ve Vabis birleşti. İlk otobüs üretildi ve otomobil, kamyon ve otobüslerin üretimi hem Malmö'de hem de Södertälje'de devam etti.      

1935'deScania-Vabis, İsveç'te Volkswagen'in genel acentesi oldu.

1936'da Scania-Vabis, ilk kendi üretimi dizel motoru piyasaya sürdü. 
 
1939'da Scania-Vabis, şirket için bir ilk olan standartlaştırılmış bileşenler kullanan tek tip dizel olan Royal'i piyasaya sürdü. Bu, Scania'nın modüler sisteminin başlangıcı idi.

1949'da Scania-Vabis, kendi doğrudan enjeksiyonlu dizel motoru piyasaya sürdü. Bu motor o kadar dayanıklıydı ki "400.000 kilometrelik motor" olarak bilinmeye başlandı.

1950'lerde Scania-Vabis, Avrupa'da bir satış ve servis ağı oluşturmaya başladı.

1957'de Scania-Vabis, Brezilya'da kamyon üretimine başladı.

1960'larda İsveç'te başka üretim tesisleri açıldı - Katrineholm'da bir otobüs üretim tesisi ve Oskarshamn'da bir kabin üretim fabrikası.

1965'de Zwolle, Hollanda'daki montaj fabrikasının açılışı yapıldı.

1969'da Scania-Vabis, yeni 14 litrelik V8 motoru (350 hp) piyasaya sürdü. Bu, Avrupa'daki en güçlü kamyon motoruydu.

1969'da Scania-Vabis, İsveçli uçak ve otomobil üreticisi Saab ile birleşerek Saab-Scania'yı oluşturdu.

1976'da Scania Tucuman, Arjantin'de bir fabrika açtı.

1992'de Scania Angers, Fransa'da bir fabrika açtı.

1995'de Scania bağımsız bir şirket haline geldi ve sonraki yıl Stockholm ile New York borsalarında işlem görmeye başladı.

2000'de beş ülkede 11 fabrika, Scania'nın 1 milyonuncu kamyonunun üretiminde birleşti.

2007'de Scania geleceğin otobüsünü tanıttı: etanolle çalıştığı takdirde fosil karbondioksit emisyonlarını yüzde 90 oranında azaltan büyük boy alçak zeminli etanol hibrid şehir içi otobüsü.

2008'de Volkswagen oy haklarının yüzde 68,6'sı ve sermaye haklarının yüzde 37,73'ü ile Scania'nın temel sahibi haline geldi. 
 

Scania Grubu hakkında daha fazla bilgi için: